پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226852
تعامل با قدرت‌هاي منطقه ‌اي براي آينده سوريه در سفر به تهران بررسي شد
تاریخ انتشار : 1395/08/09 09:22:39
نمایش : 1053
مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در پايان سفر به تهران گفت: اتحاديه اروپا تصميم گرفته براي تبيين آينده سوريه با قدرت‌هاي منطقه‌اي وارد تعامل شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار ، «فدريکا موگريني» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا پس از سفر به ايران و ملاقات با مقامات ارشد کشورمان در وبلاگ خود نوشت: اتحاديه اروپا قصد دارد در مسير تعامل با قدرت‌هاي منطقه‌اي براي بحث در خصوص آينده سوريه گام بردارد.

موگريني ديشب به تهران آمد و امروز پس از ديدار با «حسن روحاني» رئيس جمهور و «محمدجواد ظريف» وزير خارجه جمهوري اسلامي، تهران را به مقصد رياض پايتخت عربستان ترک کرد.

مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در وبلاگ خود در خصوص اين سفر يک روزه نوشت: اين فقط يک ديدار دوجانبه ساده با مقامات ايران نبود؛ اين شروع کاري است که اتحاديه اروپا تصميم گرفته در خصوص آينده سوريه با قدرت‌هاي منطقه‌اي تعامل کند.

فدريکا موگريني در خصوص موضوع مذاکره با مقامات ايران نيز گفت: نحوه توقف فوري جنگ، ارسال کمک‌هاي بشردوستانه براي مردم و پايان دادن به جنگ از طريق راهکار سياسي در ديدار با روحاني و ظريف، مورد بررسي قرار گرفته است.

وي به برنامه اتحايه اروپا براي همکاري با کشورهاي منطقه در مسير بازسازي سوريه پرداخت و گفت روز بعد از جنگ، کل کشور (سوريه) بايد دوباره خود را از نو بسازد.

موگريني در خصوص روزهاي پس از جنگ، باز هم سخن گفت و افزود: تصميم در خصوص ساختار سياسي و نهادي سوريه بر عهده خود سوري‌هاست ولي قدرت‌هاي منطقه‌اي با اين روند همراهي کنند و از مانع‌تراشي در اين مسير پرهيز کنند.

مسئول هماهنگ ‌کننده 5+1 در مذاکرات هسته‌اي با ايران، در ادامه باز هم به جايگاه ايران در منطقه پرداخت و نوشت: اتحاديه اروپا همراه با سازمان ملل و در مذاکره با همه کشورهاي کليدي، به اين روند کمک مي‌کند.

موگريني ادامه داد: ما کانال‌هاي ارتباطي خوبي با همه بازيگران منطقه داريم؛ اين شامل ايران ،عربستان، قطر و ترکيه مي‌شود.

مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا گفته‌هاي بسياري از طرف‌هاي دخيل در جنگ سوريه مبني بر بي‌ نتيجه بودن جنگ را تکرار کرد و نوشت: کار ما بر روي راهکارهاي سياسي، بهترين سرمايه‌ گذاري براي آينده‌اي باثبات است.

موگريني در ادامه نوشته خود به مذاکراتش با طرف‌هاي درگير در قبرس پرداخت و نوشت:  اگر درگيري‌هاي 42 ساله در اين جزيره حل شود، مثال خوبي از نحوه حل اختلافات براي ديگر کشورهاي منطقه ايجاد خواهد شد.

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html